Според проучване, направено по поръчка на британския оператор Orange, 86.4% (2 милиона) от хората на възраст между 16 и 18 години в Англия са персонализирали телефона си по някакъв начин. Според Orange сега този пазар е на стойност над 56 милиона долара, а прогнозите са, че ще нарасне със 100% през следващите 12 месеца. В случая обаче не става дума само за нова мелодия или картинка. Модата, която е особено популярна сред британските младежи, се нарича mobification (от modification) и, разбира се, идва от Азия, където мащабите й вече са огромни. Освен съдържанието на телефона на промяна подлежи и външният му вид, като младежите имат пълната свобода да изрисуват панела или да добавят различни висулки към него. Някои от причините за тази тенденция са ясни - потребителите масово предпочитат определени модели мобилни телефони и за да се отличат от другите, прибягват до персонализирането им. Желание за изразяване на личността, което стои в основата на блоговете и популярните сайтове от типа на MySpace. |