Ново проучване на пазара на PDA устройства, проведено от Gartner, показва, че пазарът за PDA с възможност за безжична връзка се увеличава, докато този на обикновените продължава да спада. Според резултатите пазарният дял на първия тип устройства се е увеличил с 2,7% от второто тримесечие на 2005 година до второто на тази. Преди една година поръчаните PDA устройства са били 3,6 милиона, а през второто тримесечие на тази година те вече са 3,7 милиона. Приходите от PDA като цяло са спаднали, но това се дължи на остарели продукти и спад на цените. Според Gartner тенденцията за увеличаване на пазарния дял на PDA не е силна, но е стабилна. Резултатите от това проучване контрастират с тези на IDC, според чиито данни от второто тримесечие на 2005 година до сега поръчките на PDA са спаднали с 26,3%. Разликата идва от начина на изчисляване, тъй като IDC не включват в проучванията си продуктите на Research in Motion - Blackberry, както и PDA с възможности за гласова комуникация. Според изследването на Gartner RIM остават лидер на пазара на PDA с 22,5% пазарен дял, а на второ място е Mio Technology с 8%. |